ZAWIERCIE – Zgłoś azbest do Urzędu Miejskiego

12.01.2017, 21:10

Właściciel nieruchomości położonej na terenie Zawiercia, na której znajdują się wyroby zawierające azbest jest zobowiązany do ich usunięcia w terminie do końca grudnia 2032 r.

Osoby fizyczne (właściciele, zarządcy, użytkownicy nieruchomości), które posiadają wyroby zawierające azbest, zobowiązani są do składania corocznie „Informacji o wyrobach zawierających azbest” do Urzędu Miejskiego w Zawierciu. Informacja powinna być sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – 1 egzemplarz złożony do Urzędu Miejskiego w Zawierciu natomiast drugi należy zachować przez okres jednego roku. Pozostałe podmioty składają „Informację o wyrobach zawierających azbest” bezpośrednio Marszałkowi Województwa Śląskiego w Katowicach.

„Informację o wyrobach zawierających azbest” należy składać corocznie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy.

Ponadto właściciel, użytkownik wieczysty, zarządca nieruchomości, a także obiektu, urządzenia budowlanego, instalacji przemysłowej lub innego miejsca zawierającego azbest, przeprowadza kontrole stanu tych wyrobów. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się w jednym egzemplarzu „Ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest”.

Druki wzorów „Informacji o wyrobach zawierających azbest” oraz „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” dostępne są na stronie internetowej www.czystagmina.zawiercie.eu, w zakładce podstawy prawne.

Osoby fizyczne zainteresowane ubieganiem się o dotację z budżetu Gminy Zawiercie na zadanie polegające na likwidacji wyrobów zawierających azbest mogą uzyskać szczegółowe informacje w siedzibie Urzędu Miejskiego w Zawierciu przy ul. Leśnej 2 lub pod numerem telefonu
32 67 216 61.

Partnerzy